Sider

onsdag den 1. april 2015

Gedder og forhåbentligt snart karper på land.

Sidste indlæg, som blandt andet handlede om en tur med en masse gedder, skulle selvfølgelig gentages, så har været ude et par gange med jerkstangen i Svogerslev sø og brakvandet.. Det har desværre ikke været der helt store succes. 2 ture i Svogerselv, den ene tur med en anden fisker ved navn Anders gav i alt 15 gedder, dog ingen over de 4 kg.
En tur i brakvandet mindede på ingen måde om sidste tur nede omkring de kanter, med kun 3 fisk til 3 mand. Fiskede præcis de samme spots som sidste gang der gav over 100 fisk, men gedderne var forsvundet som dug fra solen. Underligt der kan være så meget forskel, men sådan er det jo. 

I fredags var jeg med Jonas på denne vintergedde-sæson nok sidste skalletur på Tissø, som vejrmæssigt viste sig fra sin bedste side da stort set ingen vind rørte sig hele dagen. 
Antallet af fisk både under og over meteren var sådan set helt i orden. 31 gedder i alt med 5 over meteren, var resultatet. Den største på 110 cm og 8,3 kg, lige denne størrelse både i vægt og cm har jeg fanget en del af denne vinter. 
110 m og 8,3 kg
Jeg har haft meget svært ved at komme over de 10 kg, faktisk kun en gang, på trods af rigtig mange ture med store skaller svømmende bag båden og helt fint med gedder pr tur i båden. 
Denne sæson (oktober til marts) Har budt på meget blandet fiskeri. Fiskepresset på søen har nok en del at sige, for det er generelt hele vejen rundt af de fiskere jeg har snakket med, som har oplevet svagt fiskeri ift tidligere år. 




April måned betyder fredning af gedder og de trænger til en velfortjent pause, inden maj måned igen lokker en masse geddefiskere til søerne igen.
Den pause skal ikke holde mig tilbage, for påsken står for døren, og det betyder for mit vedkommende at karpestængerne skal frem. Inden jeg begyndte på at fiske gedderne intensivt havde jeg en lang og desprimende pause fra karperne fra ca november til start april, hvor karpefeberen virkelig var oppe at ringe. 
Den er ikke helt lige så slem mere, nu hvor jeg fisker en masse i de kolde måneder også. Det er dog fiskeriet efter karperne jeg holder alt mest af, og det bliver fantastisk at komme i gang igen og jeg er ikke i tvivl om at der vil komme nogle helt specielle og flotte billeder af karper men også stemningsbilleder fra søen op her på bloggen, som vil kunne give en fornemmelse af hvorfor karpefiskeriet er noget af det bedste der findes.

Årets første tur bliver fra fredag til lørdag, så håber de klar til at æde nogle boilies. Er stadig en del af testfiskerteamet fra Northern Baits, som igen i år vil være at finde for enden af min stænger. Jeg vil dog ikke helt vende ryggen til mine elskede parikelagn, men da jeg skal til at fiske i en sø med ultra mange brasner gør store hårde boilies sig bedre, men en løsning så der er plads til begge agn må kunne findes.  Northern Bait har fået sin egen fysiske butik i Odense og deres egen web-shop, så det nu er nemmere at købe og se deres produkter.

God påske.

Ses derude!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar