Sider

tirsdag den 14. april 2015

Den årlige tur til "Nulhullet"

Efter den yderst succesfyldte overnatning i sidste uge, røg jeg afsted igen sammen med en gammel ven til der hvor det hele startede for så mange danske karpefiskere. De første karper blev allerede fanget i søen tilbage i 78, har jeg ladet mig fortælle. Og det er et kæmpe privilegere at kunne som en af de meget få, at fiske i denne hyggelige sø, som ikke byder på nogle kæmpe fisk. De er dog virkelig flotte og har en helt særlig aura omkring sig.
Vi nåede lige at få sat teltet op og kastet stængerne ud, som ikke overraskende var sendt afsted med NB's BNB boilies, da vinden vinden tog til, og en mindre storm herskede i godt en time. Regn kommer der også en del af, og der gik ikke lang tid før det hele var det rene mudder at vade rundt i.
Efter et par timer kørte den første stang og min største karpe fra søen var en realitet, en flot sjælden skælkarpe på 9,3  fra søen.
ny sø-pr på 9,3, efter at have fisket i søen i 10 år.

Resten af natten stilnede vinden af men regnen fortsatte, det gjorde det gode fiskeri fra sidste tur også og vi nåede op på 4 karper i alt. Min skæller, en spejler og to fuldskællede spejlkarper som søen er så kendt for mellem 5-8 kg. Så vi kunne pakke pakke sammen med godt humør og lige nå hjem og skifte tøj inden jobbet kaldte.
 En af de gamle krigere kiggede atter forbi :) 


Ses derude!
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar