Sider

tirsdag den 14. juli 2015

Back on track..!

Idag er det lige præcis 3 måneder siden er det jeg sidst opdaterede denne blog, og i den tid har det ikke stået på meget fiskeri.
Grundet diverse ting har fiskeriet været nedprioriteret og gnisten har slet ikke været til stede.
Det dog fortid nu og jeg er stærkt tilbage og når fiskefeberen raser som den gør i mig nu, er jeg en meget farlig modstander for enhver fiskeart...
Der er dog andre som har været ude og Theis fra vores lille interne fisketeam har i den grad præsteret at kunne håndtere en jerkbaitstang, som han ellers har haft lidt allergi overfor jerkbaitfiskeri. En juni morgen sejlede han alene ud, men fisk selskab af 3 gode gedder på blot et par timers fiskeri. 7,3 - 8,5 og et madamme på hele 13,1 kg det en jerkfisk der vil frem i verden!! Stort tillykke med den!
13,1 kg og 116 cm

Har selv været ude på sporadiske jerkture med Mikkel, men der har været langt mellem de vilde ture som vi oplevede sidste års sommer, som især for Mikkels vedkommende var et kapitel for sig. Jeg fik dog skudt nogle fine billeder, som også hører turene til.
Solen på vej op ved Tissø

Klippeøen gav ingen fisk men smuksolopgang.
Er lige hjemvendt fra en weekendtur på Bornholm og som gammel ørredfisker havde jeg selvfølgelig stangen med i tasken. Det blev dog kun til en times fiskeri lige inden og imens solen stod op og foruden et rigtig hårdt hug, som desværre ikke blev til andet, blev det ikke til sølvtøj denne gang.

Inden Bornholm havde jeg en uges ferie, så kørte med karpestængerne, parasol, ekkolod og bedchair og et par kg foder mod nordsjælland for at mærke hvordan Danmarks specimenfisk nr. 1fighter.. Vejret sagde at der ville komme et lavtryk ind over Sjælland og har rigtig gode erfaringer med at fiske efter et massivt regnskyld her om sommeren. Og sidste års tur var ingen undtagelse.
Det blev til en rigtig god tur, hvor jeg fiskede i ca 55 timer, og nød hvert et minut. Suderne var desværre lidt for aktive og var meget interesseret i mine boilies så partikelagn blev på dag 2 taktikken, og som så utallige gange før i min 10 års karpekarriere svigtede de mig ikke.
Bidmelderen som holdte langdistance stangen, der lå ude på små 300 meter gav nogle forsigtige bib fra sig, og på den afstand er der ikke så meget betænkningstid på at gribe stangen. Efter en rolig fight med kun korte men hidsige udløb inde under land kunne jeg nette en flot spejlkarpe på 12,5 kg taget på 2 tigernuts  som fiskede som snowman.
Desværre mistede jeg en 7-8 kgs fisk en time efter, men gik gjorde nu ikke så meget lige der. De sidste 24 timers fiskeri gav desværre ingenting, men mega fedt at være tilbage bag stængerne!!
Lækkercomeback-spejler på 12,5 kg
Det var ikke kun karperne der var
glade for mine nødder...

Lidt sudere på medetstangen - begge på ca 2,5 kg. 


 Næste tur bliver på fredag, hvor en kort morgentur på Tissø forhåbentligt kaster lidt gedder og sandarter af sig. 

Ses derude!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar