Sider

onsdag den 22. juli 2015

Held i uheld...


Havde planlagt en tur til Tissø i fredags, men da jeg pakker mit grej torsdag aften kan jeg lige pludselig ikke finde mit ekkolod. Generelt har jeg rimelig fornuftig styr på mit grej og især de ting jeg bruger meget og er glad for.  Væk var det dog og begyndte at tænke på sidst jeg brugte det var en uge for inden da jeg var på karpetur og havde jeg virkelig glemt mit næsten nye ekkolod ved søen.. Væk var det i hvert fald og uden ekkolod er det svært at finde sandarten og fiske direkte til den, så den tur blev droppet da jeg i vrede over det nok mistede ekkolod slet ikke gad fiske dagen efter.
Mikkel og hans bror Theis tilbød at jeg kunne komme med i deres båd, men humøret var ikke til at komme ud.
Ringede dagen efter rundt for at høre om nogle havde set mit ekkolod oppe ved det sted jeg havde parkeret bilen, men troede ikke rigtig selv på at det ville stå der en hel uge efter jeg havde været der. Men heldet må i den grad siges at være med mig for da jeg snakkede med en sekretær til et genoptræningscenter som ligger ved søen kunne hun fortælle mig at der faktisk stod en pose med en skærm på et bræt og jeg kunne komme og hente det efter weekenden..WHAT!?! Havde godt nok ikke regnet med at se det igen, men nu står det igen på sin plads og har næsten aldrig været gladere for det..
Selvom jeg var yderst heldig at få mit ekkolod igen var det meget uheldigt at sige nej til Mikkels tilbud om at komme med ud..
 Mikkel fangede nemlig en rigtig rigtig seriøs madamme selvfølgelig på en Hellhound Puppy, som hans bror også fangede sin 13'er som kan ses på mit sidste indlæg.
En ny PR til ham på 13,2 kg og 116 cm, og fanget indenfor en radius af 50 meter, hvor hans bror Theis fangede sin på 13,1 kg også på 116 cm.. Svært at vurdere men chancerne for det er samme fisk må siges at være til stede... Vild vild fisk, og fortjent han endelig bryder 13 kgs grænsen. Jeg har desværre slet ikke været i nærheden af de store jerkgedder i år, men har heller ikke gjort nok for at jagte dem, og så det lidt svært. Men stort tillykke herfra.. Og hvad bliver det næste !??! :)
PR gedde til Mikkel på 13,2 kg og 116 cm

 Karperne kan jeg dog godt fange og lysten til at jagte dem har sjælendt været større, så en overnatning efter dem er det da blevet til. Det gik fint med mange fisk på land, men det var stort set kun mindre skælkarper mellem 2-4 kg.. Det blev dog også til en hårdt fightende spejler på 10,2 kg, som virkede så medtaget og stresset af fighten at den kun lige fik et skud med iphonen på måtten..
Fin morgenspejler, på 10,2 kg


Næste tur bliver om meget snart, så mon ikke det snart bliver tid til indlæg mere. Rygterne går i hvert fald om masser af gedder og så der også fanget hele to karper over 24 kg som begge skulle være DK-rekorder.. Den nyhed kommer i næste nr. af Fiskeavisen og skal helt sikkert læses.

Ses derude!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar