Sider

mandag den 26. januar 2015

Rimelig forret, god hovedret, uspiselig dessert!

Sådan vil jeg beskrive mine sidste 3 ture, som startede med en nogenlunde standard tomatsuppen i torsdags, som var en relativ kort fornøjelse på kun 5 timer sammen med Jonas. Det blev til 9 gedder, som hovedsageligt nappede skallen for enden af paravanestængerne. Gedderne havde til forskel fra sidste tur, lidt mere sul på kroppen, og morgendagens fiskeri lovede godt.  
Dørge-karetten klar til søgang..  


Fredag var vi klar igen. Hovedretten stod på en hæderlig gang spareribs i form af hele 19 gedder, med den største selvfølgelig til Jonas, som på alle de vi har været afsted sammen har fanget den største. 7,9 kg og 105 cm..


Jeg vil dog mest huske turen for alle de gedder som fulgte skallerne. som fisker under båden og kan følges på ekkoloddet.

"Hug nu for helvede....!"

Ovenstående billed var mere reglen end undtagelsen, og prøvede som det ses her at hæve skallen i to omgange uden held. Faktisk havde jeg slet ikke held med noget af det jeg prøvede.. Jeg prøvede død sild, levende små skaller og større skaller, korte og lange forfang i FC med og uden perler og blades osv. Egentlig mærkeligt for vi fangede fint og jævnligt på de andre stænger. Hverken Jonas eller jeg fik noget på bundstængerne, det var igen paravanerne som gav bedst. For mit vedkommende 20-30 cm skaller fisket 2-3 meter nede i vandsøjlen. 


Så nåede vi til desserten, Créme Brúlée,  som så rigtig god og appetitlig ud. Havde lånt en SG Woody 100 jerkbaitstang til mit mega verdensklasse Revo BEAST, som alle jerkbaitfiskere burde eje eller i det mindste prøve at fiske med.. En dejlig søndag med sol fra en skyfri himmel, let til svag vind og godt selskab i form af Morten og Simon kunne da ikke gå galt.
Desværre starter turen med, at jeg opdager at de varme tykke sokker ligger derhjemme, og med is i bunden af båden havde jeg en hård kamp om at holde varmen i fødderne dagen igennem.
Vi stævner ud i Stege nor og starter fiskeriet hvor jeg og andre for 5 dage siden havde fint fiskeri. Og de første 10 min starter fint, med et par følgere til alle tre mand, men ingen decideret hug på fluen som Morten repræsenterede eller Hell Puppy som Simon og jeg satte vores lid til. Det var så noget nær de gedder vi så den dag, for derefter havde Simon et hug omkring kl 13. Fra 9 til 16.30 fangede vi ingenting....! Jeg var sågar ude i at fiske med spinner... Gedderne idag var bare ikke, for vores vedkommende, i hugget. Snakkede kun med en enkelt båd og de havde da fået 12, men var heller ikke imponeret af det ellers til tider actionfyldte fiskeri man kan opleve dernede, men sagde til vores trøst at de også havde oplevet at trække en nulbon. 
Vi var ikke hele noret rundt, men var da fordi flere af de pladser som plejer at give fisk, og drev mange meter over lavt og dybere vand. 
Det var Mortens første tur derned, og jeg skal da ikke lyve om at jeg næsten havde lovet fangstgaranti, men det skal man aldrig gøre..


Afslutningsbilledet på den 3. og sidste fiskedag, som desværre ikke smagte så godt som den så ud.  Man skal dog rejse sig ved det træ man er faldet ved, så inden jeg starter fuldtidsarbejde på mandag og fodbold 4 gange om ugen, bliver jeg nød til at fiske den sidste fritid igennem og det bliver med en enten skalle-tur eller Stevns-tur onsdag og brakvandet fredag og søndag.


Ses derude!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar