Sider

torsdag den 17. april 2014

Første påskekarpe


Tog en eftermiddagstur i tirsdags men dog kun på 3 timer, da jeg skulle videre til fodboldtræning. Fangede desværre ingenting, men satte mig for at tage ud efter træning og overnatte ved en anden sø. Så efter et par tunneller og en pilsner bagefter røg jeg afsted ´med solen halvt på vej ned i horisonten, men kunne lige nå at kaste tacklerne ud mens der stadig var lidt lys. Nattens fiskeri gav dog ikke noget, så stod op kl 5 og fik kastet om og fodret lidt mere præcist. Agnen bestod af NB's nye testagn BNB samt NB Krillers, som jeg har store forventninger til, har kun hørt godt om denne agn. På hvert tackel satte jeg en stick med BNB sticlmix og kastede en 10-20 boilies så det var lidt at smage på i området af tacklet. Så lagde mig tilbage på bedchairen og slappede af i det bedste solskinsvejr længe,
Desværre udeblev resultatet på den valgte plads. Klokken 12 valgte jeg at skifte plads, på trods af jeg kun havde ca 3 timer tilbage at fiske i. Nå men hurtigt videre og frem med stænger og bidmeldere først og så få kastet ud. Når lige at folde at nettet ud da stangen med en hvid BNB pop-up kører afsted efter kun 5 min i vandet på den nye plads. PERFEKT! En lækker tung fight, som heldigvis ender med mig som vinder. Vægten lagde sig på 12,2 kg og årets anden og største karpe er resultatet af et godt pladsskifte, som vidner om at her i foråret kan det ofte betale sig at være mobil og rykke hvis fiskeriet ikke kører i første omgang. har fanget to karper i år begge over 11 kg, da den første vejede 11,4 så en rigtig god start på karpesæsonen 2014.

                               Lækker spejler på 12,2. Skal dog stadig blive bedre med selvudløseren..svagt billed.
                                            Tacklet som jeg fisker med på størstedelen af mine stænger i øjeblikket. 
                                                          12lbs ESP-sinklink med en FOX ssbp str 8. Med en mindre stick kørt på. 
                                                         15mm bolilie med en hvid eller gul fake majs på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar