Sider

tirsdag den 8. april 2014

Weekend nul-tur :(

Fik pakket bilen og sat kurs mod karpesøen, hvor jeg skulle prøve at få liv i de stadig kølige karper. Vandet var kun 5 grader varmt, så det var lidt begrænset med tiltro til succes, da der samtidig blæste en kold vind lige i ansigtet på mig. Men har fanget karper under vanskeligere forhold, så 2 stænger med Northern bait BNB-stickmix blev serveret sammen med en boilie af samme smag, og 2 stænger blev søsat med Northern bait Off-season boilie, sammen med fake flouro-majs på toppen, blev sammen med 5-10 boilies kastet ud ved bunden af skrænten.
Efter lidt aftensmad og besøg fra 2 andre karpefiskere, lagde jeg mig til at sove med stærk tiltro til jeg nok skulle blive vækket af en sulten karpe, som ville sætte min bidmeldere på arbejde.
Da jeg kunne pakke samme lørdag formiddag, have jeg dog ikke haft andet at lave end at sove dejligt længe :) Vandet i den pågældende sø, skal nok lige blive lidt varmere før søens karper kommer lidt mere på finnerne. Eller er det måske en dagstur i lækkert solskinsvejr, som kan gøre udslaget??
Min næste tur bliver i en nok mere lavvandet sø, hvor vandtemperturen er lidt højere. Håber på en tur i løbet af ugen i måske nogle af Hedelandssøerne, som plejer at være produktive her i foråret..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar